Sunday, December 26, 2010

HoT SCaNDaL

very hot scandal...
haha..
perkenalan di TS...
sweet lorh...

with best friends ever

                             Eira n Fyra                                    
                                                                    Mira Teha
                                                      Mira Teha n Dyra
                                                                      Anje
                                                                        Arif
                                                                            Dyra
                                                                         Fariqkh
                                                                        Naz
                                                                        Eira
Jai

HaNGouT WiTH BeSTieS 25/12











guyz best giler dpt kua ngan korg..
korg mmg the best la...
nnti kte kua ramai2 agi aw...
I LOVE YOU GUYZ SO MUCH!!!!!!!!!!!!

Thursday, December 23, 2010

JuST FoR You My LoVe

BeCauSe i'M STuPiD
 
Nae meoriga neomuna nappaseo
Neo hanapakke nan moreugo
Tareun sarameun pogoittneun neon
Ireon naema-eumdo moreugettji

Neoui harue naran eoptgettji
Tto chu'eokjoch'a eoptgettjiman
Neoman paraman pogoittneun nan
Chakku nunmuli heureugoisseo

Neoui dwaetmoseubeul poneungeotdo nan haengbokiya
Ajik naui ma-eumeul mollado
Kkeutnae seuch'ideusi kado

Niga neomu pogosip'eun nalen
Neomu kyeondigi himdeul naleneun
Neoreul saranghanda ipgae maemdola
Honja dasi tto CRYING FOR YOU
Honja dasi tto MISSING FOR YOU
Baby! I love you! I'm waiting for you!

Neoui harue nan eoptgettji
Tto kieokjoch'a eoptgettjiman
Neoman paraman pogoittneun nan
Honja ch'ueokeul mandeulgo isseo

Naegen sarangiran areumdaun sangch'eokat'a
Neoui yeppeun misoreul poado
Hamkke nan utjido mothae

Niga neomu saenggaknaneun nalen
Kaseum sirigo seulp'eun naleneun
Niga pogosip'ta ipgae maemdola
Honja dasi tto CRYING FOR YOU
Honja dasi tto MISSING FOR YOU
Baby! I love you! I'm waiting for you!

Bye, bye, never say goodbye
Ireohke chapji mothajiman
I need you amu maldo mothae I want you
Paraedo dasi paraedo
 
 
Niga neomu pogosip'eun nalen
Neomu kyeondigi himdeul naleneun
Neoreul saranghanda ipgae maemdola
Honja dasi tto CRYING FOR YOU

Niga neomu saenggaknaneun nalen
Kaseum sirigo seulp'eun naleneun
Niga pogosip'ta ipgae maemdola
Honja dasi tto CRYING FOR YOU
Honja dasi tto MISSING FOR YOU
Baby! I love you! I'm waiting for you

Monday, December 20, 2010

last day at school



aku akan rindu saat terakhir kt skola
nie last lepak kt skola
last pakai baju skola
last day makan kt skola
last day ddk kt atas kerusi kayu
last day tulis atas meja kayu
last dye tny cikgu soalan
last day lepak kt lobi skola
last day lepak kt meja batu
last day g tandas skola
pas nie aku akn rindu giler time skola
terima kasih skola kerana bg pengalam terhebat dalam hidup aku
terima kasih cikgu2 kerana ajar aku kt skola jd insan berguna
terima kasih kawan2 yg soprting
thankz SMK DAMANSARA DAMAI 1
skola paling rock n paling best
terima kasih semua warga DIDIAN'S
I LOVE U ALL SO MUCH!!!!




aku nk dowg tau

firstly aku nk dowg tau yg aku syg sgt2 dowg...aku syg persahabatan aku ngan dowg..dulu aku persahabatan aku ngan dowg close..tp sbb kn ape tah fwenzship aku ngan dowg semua renggang..yg palin renggang dgn sorg nie...aku x tau la ape yg aku dah buat kt dye smpai dye langsung x tgr aku..kdg2 pandang aku pon x nk..tah la..aku kdg2 rase aku nie teruk sgt kew sbg kawan..mungkin membe ngan aku nie membosan kn kot..that why dowg xnk mmbe ngan aku kot..aku dah anggap dowg cm family aku sendiri...bia la..mybe dye bahgia kot x mmbe ngan aku..aku cume mampu berdoa supaya dye bahgia dengan kawan2 dye yg lagi baik dri aku,org yg dye syg n family dye...selain tu  aku gak berdoa supaya dye berjaya di dunia n akhirat...walaupun kte dah x bertegur..aku ttp syg ko sbg kawan..kenangan terindah dengan ko akan aku abadi kn dlm idup aku...walaupon hanye seketika saat indah bersama ko...thankz sbb pnh jd best friend aku..best sgt mmbe ngan ko..aku tau ko bnyk masalah..bro just ignore what people say about u..klu ko ade prob..try ckp ngan org yg boleh percaye n sudi dgr prob ko..aku tau..ko xnk org len tau msalah ko kn...
but ko kne luahkn gak ape yg ko rse kt seseorg bro...gud luck

Yg lagi sowg dulu aku close giler since form 1..but skrg dah renggang...dulu kteowg dah mcm adeq bradik..aku anggap dye dah mcm abg aku..dye slalu bg nasihat kt aku..aku gaduh ngan dye skali jew tu pon mse form 1..skrg kteowg akn bertegur pon klu penting jew..dye pon dah bahgia dengan kawan yg dye ade..aku pon cme mampu berdoa agar dye berjaya dalam idup n di akhirat..kenangan paling best mse mmbe ngan dye..mse kteowg msk cekodok kt kem..bro akan ku abadikn kenangan dlm idup aku...thankz sbb pnh jd best friend aku bro...best sgt2 mmbe ngan ko...

mmbe aku yg lain dog semua happening..dowg ialah dyra,eira,jai,naz,anja,azlee,far8,zetty,ummi,fyt,dahlia,nina,bnun,mira teha,izzati,ummi farhana,mira liana,gee,enna,karimah..dowg semua nie best giler loh...slalu wt aku happy..ssh nk cri mmbe cm dowg...dowg phm aku tu yg penting..yg paling penting dowg hargai aku..aku akan hargai dowg dlm idup aku..klu aku ade prob dowg slalu bg semangat kt aku..dowg slalu tlg aku klu aku ade prob..thankz guyz..i love u all so much...iaku happy mmbe ngan kowg..jom kte pertahankn fwenzship kte...kenangan terindah ngan kowg x akn aku lpe..
aku pling akn rindu nk lepak gelak2 ngan kowg..mkn2 ngan kowg..nnti aku akan rindu nk blaja smbil gossip..good blees them..ya allah bg la kami semua berjaya didunia n akhirat..dan semoga fwenship kteowg kekal smpai ble2...

Thursday, December 16, 2010

Erti persahabatan

Dan jika berkata, berkatalah kepada aku tentang kebenaran persahabatan?
Sahabat adalah kebutuhan jiwa, yang mesti terpenuhi.
Dialah ladang hati, yang kau taburi dengan kasih dan kau panen dengan penuh rasa terima kasih.

Dan dia pulalah naungan dan pendianganmu.

Karena kau menghampirinya saat hati lapa dan mencarinya saat jiwa butuh kedamaian.Bila dia bicara, mengungkapkan pikirannya, kau tiada takut membisikkan kata “tidak” di kalbumu sendiri, pun tiada kau menyembunyikan kata “ya”.

Dan bilamana ia diam, hatimu tiada ‘kan henti mencoba merangkum bahasa hatinya; karena tanpa ungkapan kata, dalam rangkuman persahabatan, segala pikiran, hasrat, dan keinginan terlahirkan bersama dengan sukacita yang utuh, pun tiada terkirakan.


Di kala berpisah dengan sahabat, janganlah berduka cita; 
Karena yang paling kaukasihi dalam dirinya, mungkin lebih cemerlang dalam ketiadaannya, bagai sebuah gunung bagi seorang pendaki, nampak lebih agung daripada tanah ngarai dataran.

Dan tiada maksud lain dari persahabatan kecuali saling memperkaya ruh kejiwaan. Karena kasih yang masih menyisakan pamrih, di luar jangkauan misterinya, bukanlah kasih, tetapi sebuah jala yang ditebarkan: hanya menangkap yang tiada diharapkan.

Dan persembahkanlah yang terindah bagi sahabatmu.
Jika dia harus tahu musim surutmu, biarlah dia mengenal pula musim pasangmu.
Gerangan apa sahabat itu hingga kau senantiasa mencarinya,
untuk sekadar bersama dalam membunuh waktu?

Carilah ia untuk bersama menghidupkan sang waktu!
Karena dialah yang bisa mengisi kekuranganmu, bukan mengisi kekosonganmu.
Dan dalam manisnya persahabatan, biarkanlah ada tawa ria berbagi kebahagiaan.
Karena dalam titik-titik kecil embun pagi, hati manusia menemukan fajar jati dan gairah segar kehidupan

sahabat juga boleh di ibaratkn seperti keluage
tanpe sahabat kte kesunyian
sahabat sejati adalah sahabat dikala kita  susah dana senang
sahabat sejati sahabat yg boleh menegur kita dikala kita sudah jauh tersimpang
sahabat sejati sahabat yg mengambail berat tentang sahabat yg lain
jika anda sudah mempunyai nye
hargaila mereka kerana tanpa mereka kite kesunyian.

dalam persahabatan perlu ada kepercayaan
dalam persahabatan perlu ade kasih sayang
dalam persahabatan perlu ade kejujuran
dalam persahabatan perlu ade tolak ansur
dalam persahabatan perlu ade kesabaran
dalam persahabatan perlu ade kegembiraan
dalam persahabtan perlu ade kesedihan

Evelyn McCurdy pernah menulis, "Persahabatan sejati adalah hadiah sorgawi. Ia memberkati hati kita karena kasih Allah ada dalamnya

Betapa berharganya seorang sahabat! Benarlah juga seorang yang berkata, "The one who looses money, looses much; but the one who looses a friend, looses more."

Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur.
* Orang yang bijak mempelajari banyak perkara daripada musuhnya sendiri.
* Terdapat banyak kemungkinan untuk gagal kerana kejayaan hanya boleh dicapai dengan satu

Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur.
* Orang yang bijak mempelajari banyak perkara daripada musuhnya sendiri.
* Terdapat banyak kemungkinan untuk gagal kerana kejayaan hanya boleh dicapai dengan satu

Sebaik-baik sahabat ialah yang elok dalam perangai dan budi pekerti.

Jangan basuh mangkuk persahabatan dengan cuka.

Apabila temanmu berubah dan bertukar keadaannya,jangan engkau tinggalkan dia,kerana sekali ia membengkok dan sekali ia melurus.

Sendirian lebih baik daripada mengambil teman duduk dengan orang jahat, dan teman duduk orang baik adalah lebih baik daripada sendirian.

Apabila engakau ingin mengambil seseorang menjadai teman,maka buatlah dia dia supaya marah kemudian suruh orang bertanya kepadanya tentang dirimu dan rahsiamu.Sekiranya ia mengatakan yang baik dan menyembunyikan rahsiamu,maka ambillah dia menjadai sahabat.

Tiadalah yang menyentuhkan akau ke dalam bencana selain kerana berteman dengan oranag yang akau tidak malu kepadanya.

Kalau engkau ramai sahabat bersyukurlah!Lantaran ramai orang yang menghargai dan memperhatikan engkau,tandanya harga dirimu mahal dan timbangannya berat.

Persahabatan adalah perisai bagi segala bencana dan segala peristiwa yang terjadi pada setiap zaman.

Manusia yang paling lemah ialah oarang yang tidak sanggup mencari teman dan paling lemah daripada itu ialah orang yang menyia-yiakan teman yang diperolehinnya.

Brang siapa mengkehendaki daripada sahabatnya apa yang tidak dikehendakinya,maka seseungguhnya ia telah berbuat zalim kepadanya.Barang siapa mengkehendaki daripada sahabatnya seperti apa yang dikehendakinya,seseungguhnya ia telah mendatangkan kepayahan kepadanya.Barang siapa tidak mengkehendaki apa-apa daripada sahabatnya,seseungguhnya ia berbuat keutamaan kepadanya.

Sahabat sejati adalah orang-orang yang dapat berkata-kata benar denganmu, dan bukan orang-orang yang dapat membenarkan kata-katanmu.

Teman-teman kita kasihi daripada keluarga dan anak-anak kita,kerana keluarga mengingatkan kita kepada dunia dan teman-teman mengingatkan kita pada akhirat.

Uji sahabatmu dengan kepapaan atau kesusahan kamu.

Kekayaan menarik sahabat-sahbatmu.,kemiskinan menjadi penolaknya.

Sahabatmu pada hari ini boleh menjadi seteru pada hari esok.

Sahabat yang ebal lebih merbahaya daripada seteru yang berakal.

Sahabat yang celaka itu sentaiasa melalaikan kita,tetapi seteru yang celaka sentiasa mengingatkan kita.

Anjing yang garang itu lebih baik daripada sahabat yang khianat.

Bersahabat dengan orang jahat itu ibarat berperahu di laut.Sunguhpun kita selamat daripada tenggelam tetapi kita tidak terlepas daripada rasa takut.

Sahabat sering menjadi musuh.Oleh itu berhati-hatilah memilih sahabat.

Bermusuh dengan orang yang berakal lebih ringan daripada bersahabat dengan orang bodoh.

Apabila datang kesusahan dan kepayahan,di situlah nyata kawan dan lawan.

Bersahabatlah dengan hatimu terlebih dahulu daripada bersahabat dengan orang lain.

Pengubat jerih manusia adalah dua keutamaan,pertama iman kepada Allah,kedua percaya kepada sahabat.

Supaya engkau beroleh sahabat ,hendaklah diri engkau sendiri sanggup menyempurnakan menjadi sahabat orang.

Sahabatmu suka kepadamu,tetapi tidaklah tiap-tiap orang yang suka kepadamu itu sahabatmu.

Bila orang merasa dirinya besar,dia lupa akan salahnya,hanya sahabat yang setia sanggup membuka matanya.

Musuhmu adalah sahabatmu yang akrab.

Jangan ditanya siapa orang itu,tetapi tanyalah siapa temannya.Kerana teman saling mencontohi.

Apabila orang salih memandang akan orang fasik maka ia mendoakan"Wahai tuhanku,kurniailah kepadanya petunjuk,terimalah taubatnya dan ampunilah kesalahannya.

Suatu pendirian yang salah,tidak akan dapat dipertahankan apabila berhadapan dengan pendirian yang benar.

Manusia memang selalu lalai memperhitungkannya bahawa dia bersalah.Setelah datang malapetaka dengan tiba-tiba dia mejadi bingung,lalu menyalahkan orang lain atau menyalahkan takdir.

Mustahil bahawa yang salah akan dapat bertahan lama.Mempertahankan yang batil,sama seperti menunda kekalahan