Monday, April 11, 2011

oh PeNYaKiT!!!!

lumrah hidup setiap manusia hidup mesti ade yg sakit..sedang kn nabi sendiri pon sakit..apatah lagi kite manusia biasa..em..aku ade mcm2 penyakit..ade penyakit yg boleh doktor tolong ubatkn n ade yg x boleh..penyakit yg doktor leh ubat kn ialah gasterik n migrin..yg laen x pasti agi ade kew x...hahhaa...penyakit yg doktor x leh ubat kn ialah penyakit yg kne perbuatan org..

berbalik pada penyakit yg boleh doktor rawat tu..first gasterik..aku kne time form 3 kot...time kem..first igt kn pengsan kt kem tu sebab keracunan makanan..tp..aku kne gasterik...first time kot pengsan..ye la perut dah sakit sgt...mcm mne la aku x kne gasterik tu...dari form 1 agi aku mmg x ske nk mkn sgt kt skola..kadang2 dari pagi x sarapan balik skola bru mkn...hari2 aku amal kn smpai form 3..hahha..tu la...mak aku soh mkn.. aku x nk..almaklum la degil kn..hahha...skrg gasterik aku dah teruk..actually kne wt operation..tp aku xnk..spe nk..belah perut potong tisu kt perut..ish..xnk aku...pas tu klu wt operation kne mkn tip 3 jam..wei leh gemuk kot klu asyik mkn jew..hahha..skrg aku bergantung pada ubat jew..tp kdg2 klu sakit..aku wt bodo jew..hahah..betapa degil nyer aku..klu btl2 sakit smpai x larat bru aku telan ubat tu...ubat tu dah ar  x sdap..ubat kapor kot..aku skrg minx kt doctor ubat pil..hahhaha..agi satu penyakit migrin..since form 2 kot..aku asyik sakit kepala..aku mls la nk g wt medical check up..agi pon..aku pon dah jrg amik pain killer..dulu asl sakit jew telan pain killer..skrg nie..ble sakit..aku try tenang kn diri aku..sbb aku slalu stress..tah la ssh sgt ble stress sikit jew aku sakit kepala..argh...klu sakit sgt ubat paling mujarab ialah tidur...klu x elok gak..aku soh mak aku urut kn kepala aku..mne x nyer ble migrin rase kepala aku mcm nk pecah..n rase kepala berat mcm ade batu besar jew kt atas kepala aku nie..tp aku kne lwan aku x leh bergantung pd ubat jew..

penyakit yg doctor x leh rawat ialah kne perbuatan org..em..aku x phm la..kenapa aku yg kne paling teruk..bkn aku sorg jew yg kne..hole big family aku kot kne...tp mcm aku ckp td aku yg paling tinggi ranking la..hahha..first aku  tau pon aku nyer penyakit nie dah teruk...mse kt kem plkn aku migrin n aku jumpe ustaz..ustaz yg bg tau aku sakit dah teruk..ustaz ade bg tau..yg dye dah buat sarang dlm bdan aku..time kt kem tu..asl maghrib jew bdn aku sakit..ye la kem aku tu dekat ujun tanjung kn..tempat jin bertendang kn..asl bce yassin jew bdn aku sakit n aku rase mengantuk sgt...ble aku ckp ngan ustaz...ustaz ckp bkn aku yg sakit..bende tu yg sakit...n mse kem aku kne histeria bdn aku sakit..n smpai aku pengsan kt kem tu..bende tu nk msk dlm badan aku..tp x leh..sbb aku try tok lawan...smpai satu hari..bende tu dtg dlm mimpi aku..cuak lorh..tiap mlm aku kne kacau nagn bende tu kt kem..tp aku wt bodo jew la..aku ckp ko jgn kacau aku dah la.pastu bende tu diam..dulu time kol 3 pagi jew aku mesti terbangun..ye la...mcm mne x bgun..ade bende kejut aku..smpai kdg2 kt skola aku x ckp tdur..ye la..time skola dulu mne ade mse nk tdur time ptg kn..badan aku rase sgt tahap gaban la..smpai sekarang..ayah aku ckp dye nk bwk aku g berubat...ustaz aku ckp..klu nk berubat ambil mse yg panjang..sebab bende tu dah bnyk dlm bdn..ya allah mcm mne aku nk tempuh bende2 nie...ya allah aku arap ko bg aku kekuatan tok tempuh bende nie..aku cme berdoa saja kpd mu ya allah..aku terima qada' dan qadar mu ya allah..ya allah..kau jauh kn la aku dan keluaraga aku dari penyakit ini...kami semua x tau ape2 ya allah..ape yg dye nk dri hidup kami ya llah..kau keluarkn la semua bende2 dlm badan aku dan keluarga aku...aku terima segala takdirmu ya allah...

YA ALLAH BG AKU KEKUATAN DAN KESABARAN MENGHADAPI SEMUA INI YA ALLAH...
YA ALLAH BG LAH AKU DAN KELUARGA AKU KESIHATAN,KESENANGAN N KEJAYAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT..amin

No comments:

Post a Comment